Hvem har behov for PIM?

Udgivelses dato: 22. January 2019

Eller endnu vigtigere - Har din forretning behov for PIM?

Mange forretningsdrivende har for vane, at tro, at PIM kun er for store virksomheder, der håndterer og sælger tusindvis af produkter. Selv om det er rigtigt, at denne type forretninger måske er bedst egnet til, at indrette sig med et PIM-system, er antallet af produkter i en forretnings sortiment kun én af flere ting, der kan pege på PIM som nødvendigt for en forretning.

Her er nogle ting, du kan overveje, når du skal afgøre, om PIM passer til din forretning, ud over SKU-oversigt:

  1. Du har et relativt begrænset sortiment, men det udmønter sig i adskillige variabler, der kræver en hel del customisering. Produkter med et stort antal varianter eller omskiftelige egenskaber, der resulterer i en stor mængde information, der skal håndteres - En potentielt kompliceret og rodet proces, der kan effektiviseres ved brug af PIM.
  2. Du omlægger til en omnichannel-strategi. Hvis du har din egen webshop, app og integreringer med Facebook og Google Shopping etc., så gør PIM det lettere, at distribuere produktinformation gennem disse kanaler ved, at opbevare al relevant data på ét sted. Dermed er behovet for manuelt, at opdatere information til hver enkelt kanal elimineret. Selvom informationen skal tweakes til hver kanal, kan customisering stadig foretages inden for PIM-systemet, så du undgår uoverensstemmelser i den distribuerede produktinformation.
  3. Opgaven med at vedligeholde produktinformation fordelt på flere forskellige dokumenter og filer er ved, at være for besværlig en proces, og går ud over forretningens drift. Måske er det bedste tegn på, at PIM er blevet en nødvendighed, at de manuelle processer, du har iværksat, er en belastning for dine teammedlemmer og nedsætter deres produktivitet og effektivitet ved, at de spilder tid på gentagne opgaver, såsom at kopiere eller genindtaste produktinformation til flere forskellige distributionskanaler. Manuelle processer betyder, at dit team bruger længere tid på, at opdatere produktinformation, samtidig med, at risikoen for fejl også øges – En ikke særlig omkostningseffektiv praksis overhovedet.
  4. Du har planer om at opskalere eller flytte til en anden platform, der kan indebære en omfattende dataoverførsel. Det kan også være, du gerne vil kigge lidt mere på langsigtede forretningsplaner. Den måde du lige nu administrerer produktinformation på, tjener dig måske fint på nuværende tidpunkt, men efterhånden som din forretning vokser, så vil du gerne være forberedt på, at administreringen af din produktinformation ligeledes vokser.

Data-migrering kan også være enormt besværligt, hvis dine data er spredt for alle vinde. Måske ligger din webshop i øjeblikket i WordPress, men du har fremtidige planer om at migrere til Magento ... PIM sørger for en glidende overgang til en anden platform, og forbereder dig på disse eventualiteter.

Dette er kun overordnede faktorer, og som nævnt tidligere, kan der være flere andre overvejelser vedrørende din forretning, som kun du kender. Ikke desto mindre tjener dette stadig som en god hjælpeguide til, om ikke andet foreløbig, at afveje, om din virksomhed vitterlig har brug for PIM.

Næste: Hvad er fordelene ved at bruge PIM? >>

Bliv ringet op af Peter inden for 24 timer og få en uforbeholden samtale om dine behov