August/september - Nyhedsopsamling: Seneste blogindlæg og marketing updates
Udgivet: August 26, 2021
Senest opdateret: March 19, 2024
Udgivet: August 26, 2021
Senest opdateret: March 19, 2024
Estimeret læsetid: 4 minutter
Læs eller lyt til vores nyeste blogs om softwareprojekter.
Skal du til at lancere en ny hjemmeside eller webshop? I denne blog taler vi om, hvad webhosting er, og vi kommer ind på de forskellige typer hosting, der findes. Vi giver dig nogle gode grunde til, hvorfor du aldrig må købe hosting fra din webudvikler, og vi linker til de hostingudbydere, vi anbefaler.
Få mere at vide om, hvad en Full Stack-udvikler er, og læs om det vi kalder for "Full Stack-udvikling" hos 1902 Software.
Hjemmesider, webshops og apps skal fra tid til anden opdateres med sikkerheds patches, og når nye versioner af operativsystemer releases. Læs mere i denne blog om det, du skal huske på før en opgradering/opdatering og se vores standardproces for dette.
Opgradering og opdatering af CMS og apps »
I vores "Marts/april – Nyhedsopsamling" talte vi om den nye tendens til at bruge AR eller Augmented Reality indenfor webshops.
AR giver dig mulighed for at forbedre købsoplevelsen væsentligt og lade kunderne engagere sig i produktet – lige fra at interagere med en 3D-model og ”prøve” produkter som briller og læbestift nuancer, til at forestille sig produktet i et virkeligt set-up, alt sammen ved hjælp af din telefons kamera. Med denne teknologi bliver det meget lettere for kunderne at shoppe online.
AR-annoncer har været tilgængelige et stykke tid på Facebook, men ikke alle brands har haft ressourcerne til at få noget fornuftigt ud af det. Så i juni sidste år annoncerede Facebook, at de gør det billigere og lettere for virksomheder at bruge AR ved at tilbyde nye API'er, der lader annoncører importere forskellige elementer direkte til Facebook.
Lige nu er denne feature stadig i testfasen med udvalgte skønhedsplejeprodukter og -brands, men Facebook planlægger i nærmeste fremtid at udvide til andre områder, som fx boligindretning.
Facebooks nye kampagneidegenerator kan hjælpe. Det eneste, du skal gøre, er at vælge din branche og tid på året (for eksempel helligdage, hvis det er relevant). Facebook giver dig derefter skræddersyede kampagneidéer med alt fra potentielle målgrupper til annoncetekst-forslag.
Desuden kan du få adgang til relevant baggrundsviden og ressourcer, der kan hjælpe dig med yderligere at optimere din kampagne. For detailhandel og webshops tester Facebook en ”ready-to-go” annoncefunktion, der giver annoncører forslag til færdiglavet annoncetekst samt medieelementer, der kan bruges som udgangspunkt for kampagner.
Faktisk har Facebook allerede tilføjet en "Tekstforslags-funktion", der dukker op, når du skriver dine annoncer og genererer ideer ud fra dine egne tidligere annoncer.
Efter det "AppTrackingTransparency"-Framework, der blev introduceret i iOS 14 (som vi også dækkede i vores "Marts/april – Nyhedsopsamling"), annoncerede Apple flere privatlivsopdateringer i iOS 15-releasen.
Hvordan påvirker disse opdateringer marketingfolk?
Ligesom med de stærkt stigende cookiebegrænsninger kan disse nye opdateringer påvirke de data, du får og bruger til at optimere dine annoncekampagner.
For eksempel så blokerer MPP for tracking af e-mail-åbninger, og det betyder, at du ikke længere kan stole ubetinget på statistik over open-rates for e-mails og nyhedsbrevskampagner (i hvert tilfælde til mobil).
AUTHOR
Peter Skouhus
En dansk iværksætter, der ejer 1902 Software Development, et it-selskab på Filippinerne, hvor han har boet siden 1998. Peter har stor erfaring inden for IT-udvikling, strategisk it-ledelse og salg.