Projektopstart – sådan kommer vi i gang

Det er nemt at starte et projekt op hos 1902, læs her hvordan vi gør det.

Lad os tale om dit projekt

Opgavetyper vi løser

  • Projektudvikling, hvor vi udvikler et nyt system, f.eks. en webshopapp eller website
  • Specialudvikling, hvor vi f.eks. udvikler et plugin eller moduler
  • System-opgradering, hvor vi opgraderer et eksisterende system, f.eks. en Magento-webshop til den sidste ny version
  • Ad-hoc support, hvor vi laver alle de små ad hoc-opgaver som kræver en programmør eller designer.
  • Designopgaver, UI- og UX-design af websites, webshops og apps, opsætning af brochurer, bannere, animation m.v.

Afhængigt af dit behov er opstartsprocessen derfor forskellig.

Indledende samtaler

Alle nye kunder indleder samarbejdet ved først at gennemgå ønsker og behov med Peter Skouhus, der er dansker og indehaver af 1902 Software. Når behovene er klarlagt, bliver der tildelt en projektleder som laver et prisoverslag efter at have sat sig ind i opgaven. Afhængigt af opgaven kan det være nødvendigt at lave en projektplan før man kan beregne en pris.

På mindre opgaver, som f.eks. løbende support, er det ikke nødvendigt at lave en projektplan.

Projektplan

På større projekter er det nødvendigt at lave en projektplan for at fastlægge nøjagtigt hvad der skal laves, hvilke teknologier som skal benyttes, hvor mange brugere der skal kunne benytte systemet på samme tid osv.

Hvis vi skal involveres i detaljeret planlægning og priskalkulation, så gør vi det på timeløn. Det færdige resultat er en detaljeret rapport hvor alt er beskrevet til sidste detalje. Denne rapport tilhører altid kunden og kan frit gives til en anden virksomhed hvis man f.eks. ønsker at lave et pristjek.

Vores priser er typisk 50 % lavere end danske bureauers

Og med 20 års erfaring kan vi måle os med de bedste i branchen

Projektledelse

1902 varetager normalt projektledelsen, men gør det gerne i samarbejde med kundens egne projektledere. Med enkelte undtagelser har kunden ikke direkte adgang til programmørerne, da vores erfaring er at det kan lede til misforståelser. Alt vedrørende tildeling af opgaver og prioritering af disse varetages normalt af vores egne projektledere i samarbejde med kunden.

Tilføjelser og forbedringer undervejs

Ændringer som viser sig nødvendige – enten som følge af fejltænkning i den oprindelige kravspecifikation eller fordi man ser nye og bedre muligheder – udføres naturligvis af 1902 Software. Som hovedregel laves ændringerne efter at projektet er afsluttet, for på den måde at undgå lange forsinkelser og budgetoverskridelser.

Kontakt og tidsforskel

Afstanden mellem Danmark og Filippinerne er ingen hindring for kontakten. 1902 Software kontaktes via e-mail, Skype eller vores projektstyringssystem.

Alle samtaler vil foregå fra morgenstunden dansk tid. Tidsforskellen betyder nemlig at 1902 Software er 6-7 timer foran Danmark afhængigt af årstid. En filippinsk arbejdsuge er på 42,5 timer, og kontoret har minimum åbent fra 8:00-19:00 Filippinsk tid.

Uden for arbejdstiden kan vi kontaktes hvis der opstår problemer som ikke kan vente til næste dag.

Besøg 1902 i Filippinerne

Har du lyst til at møde dem som arbejder på dit projekt, er du naturligvis velkommen til at besøge 1902 Software her i Manila. Vores kontor ligger 2 minutters gang fra et 5-stjernet hotel som vi har en god aftale med.

På siden overtagelse og videreudvikling af eksisterende systemer (f.eks. webshops, websites eller apps) kan du læse hvordan vi griber det an når vi overtager og videreudvikler et system som ikke er startet af os.

Bliv ringet op af Peter inden for 24 timer og få en uforbeholden samtale om dine behov

Kontakt os

Bliv ringet op af Peter inden for 24 timer og få en uforbeholden samtale om dine behov