Review-proces for hjemmesider, webshops og apps

Her er vores review-proces – fra indledende møder til færdiggørelse af review. Læs mere om, hvordan vores team gennemgår din hjemmeside, din app eller din kode for at afdække fejl og problemer og identificerer optimeringsområder.

Vi begynder typisk med et kort møde, efter du har kontaktet os direkte eller måske er blevet henvist til os af andre.

Ud over at lære dig at kende ønsker vi også at forstå de mål, du har for din hjemmeside, webshop eller app og finde ud af, om vi passer godt til det, du vil opnå.

Når vi er blevet enige om den review-pakke, der passer til dine behov, udarbejder vi et pris- og tidsestimat og sender til din godkendelse.

Du vil typisk arbejde sammen med vores QA Manager i hele review-projektet. I løbet af onboarding vil du have et møde eller to med os, hvor følgende punkter vil blive diskuteret i forbindelse med den eller de review-pakke(r), du har valgt:

  • Introduktion til virksomheden
  • De problemer ved din hjemmeside eller app som du lige nu er opmærksom på
  • Den vigtigste funktionalitet eller det vigtigste modul på din hjemmeside eller din app
  • Mulige handlinger som vi ikke bør foretage under gennemgangen (f.eks. at vi ikke skal oprette et nyt produkt, fordi det kan ødelægge din import-/eksportproces osv.)

Vi sender dig også et spørgeskema, så vi kan lære mere om din branche og dine målsætninger, således at vi kan målrette vores forslag og ideer til dine forhold.

Afhængigt af den review-pakke, du har valgt, kan det være, vi beder  :

  • Adgang til kildekode (kildekode-repository som f.eks Github osv.), hvis vi altså laver et review af kildekoden
  • URL-adresse til test (live eller staging)
  • Admin-adgang til hjemmesiden (brugernavn og adgangskoder)
  • FTP (brugernavn og adgangskoder)
  • Liste over PIM-, IMS-, ERP- og andre systemintegrationer (hvis relevant)
  • Adgang til Google Tag Manager
  • Adgang til Google Analytics
  • Adgang til Google Search Console
  • Adgang til e-mail marketingsystem (f.eks. Mailchimp)
  • Liste over analyseværktøjer til brugeradfærd og tracking-scripts (f.eks. Hotjar, Crazy Egg)
  • Rapporter fra tidligere tests eller reviews, du har foretaget af din hjemmeside eller din app

Når vi har indsamlet alle nødvendige oplysninger, starter vi gennemgangen.

Her er de typiske trin i vores review-proces, som kan variere lidt afhængigt af den specifikke pakke, du har valgt:

  1. En teknisk eller seniorudvikler bliver involveret i tjek af systemkerne og teknisk audit samt review af kildekode. Bemærk, at vi kun laver disse reviews af WordPress, Magento, Umbraco, og PHP eller .NET-baserede systemer. Årsagen er, at det er de systemer, vi selv udvikler i, og som vi har en dyb, teknisk indsigt i. Hvis vi evaluerer teknisk arbejde udført i et system eller framework, vi ikke selv behersker, vil resultatet være usikkert.
  2. For hjemmesider og webshops kører vi dit site gennem forskellige review-værktøjer, der genererer rapporter om teknisk SEO og sikkerhedsrelaterede spørgsmål. Vi samler det hele og laver en liste med anbefalinger til, hvordan man løser sådanne problemer - nogle gange teknisk, nogle gange ikke.
  3. Vi tildeler en dedikeret QA-tester, der gennemgår alle unikke sider eller afsnit af hjemmesiden, webshoppen eller app’en (inklusive backend, hvis relevant) for at tjekke funktionalitet, UI/UX, kompatibilitet på tværs af browsere, og om det responsive layout er i orden på forskellige enheder og skærmstørrelser m.v.
  4. Vi gennemgår også din hjemmeside eller din app ud fra vores liste over standard UX best practices, og vi tjekker, om der er almindelige faldgruber inden for f.eks brugervenlighed i dit system.

Alle vores resultater fra gennemgangen samles i en omfattende rapport. I begyndelsen af dokumentet finder du en tabeloversigt over de problemer, vi har fundet, opdelt i kategorier og farvekodet i henhold til, hvor kritiske de er (fra vores perspektiv).

Du får adgang til rapporten via et delt Google Drev, og du kan downloade det når som helst. Vi vil derefter arrangere et møde på et tidspunkt, der passer dig, så vi kan gennemgå rapportens resultater og besvare eventuelle spørgsmål. På dette møde vil vores QA-manager samt andre relevante teammedlemmer også deltage (teknisk projektleder, kreativ direktør og måske en fra vores marketingteam).

Efter den indledende præsentation af vores resultater kan vi planlægge opfølgningsmøder, hvor vi går i dybden og besvarer flere spørgsmål fra dig. Vi kan også holde møder, hvor vi forklarer de tekniske detaljer for dine udviklere.

Det endelige output af gennemgangen ejes fuldt ud af dig, hvilket betyder, at du frit kan tage det til en anden udvikler eller virksomhed, hvis du vil have dem til at løse problemerne for dig. Selvfølgelig er vores udviklingsteam også tilgængeligt for at rette eksisterende fejl, hvis du har brug for hjælp, men du har ingen forpligtelse til at fortsætte samarbejdet med os efter gennemgangen.

Er du interesseret i at få din hjemmeside, webshop eller app gennemgået? Kontakt os i dag.

Få tilsendt et link til vores prisliste

Der opstod en fejl, der er markeret med rødt. Opdater dine indtastninger og prøv igen.