Læs, hvordan du optimerer brugernes oplevelse med IP-geotargeting
Udgivet: August 09, 2020
Senest opdateret: March 19, 2024
Udgivet: August 09, 2020
Senest opdateret: March 19, 2024
Estimeret læsetid: 2 minutter
IP-geolocation betyder geografisk kortlægning af, hvor en enheds IP-adresse er placeret. Det giver oplysninger om location som f.eks. land, stat, by og så videre. Brugerens aktuelle landeplacering kan bestemmes automatisk ved hjælp af IP-geotargeting.
Teknologien kan bruges til det følgende:
For hjemmesider med flere sprog eller webshops kan brugere omdirigeres til den rigtige hjemmeside ved første besøg, så de ikke selv behøver at ændre noget manuelt.
Der er to måder at omdirigere på:
(Figur 1: Illustration af automatisk omdirigering til den korrekte hjemmeside-visning baseret på brugerens IP-adresse).
(Figur 2: En pop-up der giver brugere mulighed for at indlæse den rigtige hjemmeside baseret på deres placeringer).
Med IP-geotargeting kan brugerens aktuelle landeplacering vælges på forhånd i forskellige hjemmeside-formularer. Default valg af land giver brugerne mulighed for at udfylde felterne hurtigere, især i betalingsfasen.
Fordelene ved at landet default er valgt rigtigt:
(Figur 3: Det valgte land er Danmark, så feltet State/Province er valgfrit).
(Figur 4: Det valgte land er Tyskland, så feltet State/Province er påkrævet).
AUTHOR
Peter Skouhus
En dansk iværksætter, der ejer 1902 Software Development, et it-selskab på Filippinerne, hvor han har boet siden 1998. Peter har stor erfaring inden for IT-udvikling, strategisk it-ledelse og salg.