Boost dine sociale medier med Meta Tags
Udgivet: November 04, 2020
Senest opdateret: April 28, 2022
Udgivet: November 04, 2020
Senest opdateret: April 28, 2022
Estimeret læsetid: 3 minutter
Sådan kan du forbedre din hjemmesides delingsmuligheder på de sociale medier:
Dette er kode-bidder, der styrer, hvordan hjemmesidens URL'er vises, når de deles på Facebook. Men disse bruges også på andre platforme som LinkedIn og Twitter, når der ikke registreres nogen Twitter Markup Tags (mere om dette senere).
Facebook lister 17 OG tags, men kun fire er de mest basale Meta Tags, som du skal bruge:
(Figur 1: Open Graph koder brugt på 1902 Softwares startside).
Facebook har oprettet Sharing Debugger værktøjet for at kontrollere, om der er er fejl og forslag til OG-tags . Det viser også, hvordan og:image ser ud, den anvendte titel og beskrivelse osv.
(Figur 2: Afsnittet 'Link Preview' viser, hvordan https://1902software.com
vises ved deling på Facebook).
Disse fungerer på samme måde som Open Graph Meta Tags. Disse tags styrer fx forhåndsvisningen af din hjemmesides links, når de deles på Twitter.
(Figur 3: Twitter Card Markup Tags, der bruges på 1902 Softwares hjemmeside).
Der er forskellige Card-typer at vælge imellem, og hver type understøtter og kræver et specifikt sæt egenskaber. I eksemplet ovenfor brugte vi Card-typen 'Summary', og her er de anvendte egenskaber:
Ligesom Facebook har Twitter også et Card Validator Tool, som kan bruges til at teste, om der er fejl på de implementerede Markup Tags.
(Figur 4: Afsnittet "Card Preview" viser, hvordan https://1902software.com
vises, når de deles på Twitter).