Sådan tillader du at dine brugere kan skrive produktanmeldelser

Udgivet: September 14, 2020
Senest opdateret: March 18, 2021

Webshopbrugere stoler mest på andre brugeres anmeldelser om produkter. Brugere stoler mere på de personlige oplevelser hos folk, der har købt og brugt produkterne - end de stoler på beskrivelsen på siden. Nogle bruger også produktanmeldelser til at finde information om produktet.

Brugergenererede produktanmeldelser har stor indflydelse på en brugers købsbeslutning. Produktanmeldelser skal derfor behandles som en vigtig del af siden med produktoplysninger.

Her er implementerings-guidelines for produktanmeldelser:
1) En simpel review-formular

  • Tillad besøgende at indsende en produktanmeldelse, uden at kræve at de logger ind på et system
  • Bed kun om et minimum af information og helst kun par felter, der skal udfyldes

(Figur 1: Der er kun 4 felter, der skal udfyldes, og brugeren behøver ikke logge ind.)

2) Vis rating-oversigten

(Figur 2: Den gennemsnitlige rating og opdeling viser, at produktet har fået flere ratings med 4 og 5 stjerner end med 2 og 1 stjerner.)

3) Vis 8-10 anmeldelser for brugeren, og lav en knap så flere kan indlæses for at vise alle anmeldelser.

4) Svar på de negative anmeldelser. Brugere vil ikke kun se efter de gode anmeldelser; de vil også læse de negative for at se, om det produkt, de ønsker at købe, har mangler. At svare på negative anmeldelser viser, at du tager kvaliteten af det produkt, din kunde modtog, alvorligt.

5) Vis den gennemsnitlige rating øverst på den produktside, der angiver antallet af anmeldelser. Den gennemsnitlige vurdering skal have et link, der fører brugerne til afsnittet om produktanmeldelse.

(Figur 3: Under produktnavnet er den gennemsnitlige rating (i stjerner) og antallet af anmeldelser.)