Når webbureauet er det fordyrende mellemled

Udgivet: August 17, 2018
Senest opdateret: August 09, 2021

De fleste webbureauer, softwarefirmaer eller reklamebureauer er ofte kun en mellemmand eller et fordyrende mellemled, om man vil, mellem deres kunde og den eller de udviklere, designere og projektledere som rent faktisk udfører opgaverne.

Døm selv om det er klogt

  • Når en opgave bliver videregivet fra et bureau/softwarehus til en østeuropæisk eller asiatisk softwareudvikler, stiger risikoen for misforståelser.
  • Tingene tager meget længere tid. Først kontakter kunden det danske bureau med en opgave eller rettelse, herefter kontakter bureauet deres leverandør, og sådan kører det hele frem og tilbage.
  • Der går ofte kludder i kommunikationen, fordi bureauet for alt i verden ikke vil have, at kunden får direkte adgang til udviklerne.
  • Det er svært at få et klart svar på tekniske spørgsmål, fordi bureauets kontaktperson ofte skal afstemme svaret med ham eller hende som udfører opgaven. Det tager tid.
  • Bureauet/softwarehuset køber udviklingstimerne for 200-400 kr. i timen og sælger dem videre til kunden for 900 kr., ofte uden at lave en pind ud over at have kontakten til en dygtig udvikler et eller andet sted i verden.
  • Ofte benytter bureauet/softwarehuset freelancere, og kunden kan ikke vide sig sikker på, hvem der har adgang til deres systemer (GDPR).
  • Kunden får ikke opbygget et forhold til dem, som udvikler opgaverne. Det giver sig selv, at hvis ikke der er et personligt forhold, så er kunden "bare en kunde", og der bliver ikke lagt den samme kærlighed i løsningerne.

Outsourcing

Hos 1902 Software gør vi det helt anderledes.

  • Hos 1902 Software er der ingen mellemmand! Kunden køber direkte fra os og får udvikling til de samme priser, som bureauerne køber til! Herudover vil kunden opleve, at det hele går hurtigere og mere gnidningsfrit.
  • Kunden har direkte adgang til den (eller de) projektledere, som står for udviklingen. Når projektet af afsluttet, er det den samme projektleder, som står for den efterfølgende support! (Hos os er der ikke noget med, at man sendes videre til et "B-hold", når projektet er færdigt).
  • Vi benytter ikke freelancere; alle vores medarbejdere er fastansatte. Har man prøvet at arbejde med en freelancer, som pludselig får for meget at lave, bliver syg eller ikke kan løse en opgave, forstår man hvorfor det er vigtigt.
  • Når vi ansætter en ny udvikler eller designer, gennemgår de et træningsforløb, som tager mellem 2 og 4 måneder, før de kommer på kundeprojekter. Videreuddannelsen fortsætter, og vi opdaterer løbende vores medarbejderes færdigheder og viden. De fleste af vores medarbejdere er certificeret inden for deres respektive fagområder. Det er en investering, vi kan lave, fordi alle medarbejderne er fastansatte.
  • Vi har åbent hele året rundt, på nær mellem jul og nytår. Heraf følger at opgaver løses hele året rundt.
  • Vi har et onlinesystem, hvor man kan følge med i projektet, og kunden har direkte adgang til udviklerne.
  • Vi har eksisteret i mere end 20 år og har enorm erfaring med udvikling og løsning af udviklingsopgaver. Vores google-rating og kundeanmeldelser bekræfter dette.
  • Sidst, men ikke mindst, så koster vi under det halve. Du kan hente vores prisliste her: https://1902software.dk/priser/.

Er du nysgerrig?

Bliv ringet op af Peter inden for 24 timer - og få en uforpligtende snak om din virksomheds behov