Uanset om du ønsker en iOS- eller en Android-app (eller begge dele for den sags skyld), er vores app-design baseret på research og best practices. Vi har også den nødvendige erfaring og den knowhow, der skal til for at gennemføre et succesfuldt designprojekt, lige meget om du har brug for en kundeorienteret app eller en intern app til din virksomhed.
Sådan starter vi designprocessen
Vi har udviklet vores designprocesser ud fra et nemhedsprincip – både for dig og for os. Det skal være nemt at kommunikere, lige meget hvor vi er i verden, og derfor mødes vi online og samarbejder over Google Meet. Vi kan lave designet og lade dit udviklingsteam udvikle app og backend, eller du kan bruge vores team til udvikling.
Det skal også være nemt at brainstorme og samarbejde om at planlægge og implementere et design. I den forbindelse starter vi typisk med et udkast til et app-design, som vi finjusterer i samarbejde med dig og implementerer i realtid. Herefter får du en prototype, som du kan bruge til at teste designet. Til disse virtuelle møder har du også mulighed for at inddrage kollegaer fra hele verden – og også med kort varsel, hvilket kun er muligt med virtuelle møder.
Du arbejder med et team, som har års erfaring inden for apps og grafisk design, som har kurser og certificeringer fra Interaction Design Foundation og Baymard Institute.
Sådan foregår vores app-design
Mobilapp-projekter starter ofte med, at den tekniske projektleder laver en omfattende projektplan for dit app-designprojekt. Denne projektplan beskriver alle app-specifikationer, herunder de forskellige skærmbilleder i appen – for eksempel login-/tilmeldingsskærm, startskærm, meddelelser, kamerafunktioner, deling af sociale medier osv.
Teknologivalg til app-udvikling (Native eller cross-platform) samt backend og hosting indgår også i projektplanen, men laves af en teknisk projektleder i samarbejde med design-projektlederen.
- Når projektplanen er færdig og godkendt, tildeler vores design-projektleder en eller flere designere til projektet.
- Vi konceptualiserer derefter det rigtige app-design baseret på appens formål. Dernæst laver vi design til de forskellige skærmbilleder, der er listet i projektplanen.
- Når de første design er færdige, giver vi dig adgang til en prototype-app, som du kan prøve på en mobil enhed. Bemærk: Prototypen har ingen funktionalitet. Den giver dig udelukkende mulighed for at navigere rundt i appen og få en fornemmelse af, hvordan det færdige produkt vil være.
- Når vi designer, tager vi højde for, om appen er til Android, iOS eller begge dele (som defineret i projektplanlægningsfasen). Disse operativsystemer har egne app-design, som vi er nødt til at tage højde for, når vi designer appens brugergrænseflade.
Har du brug for udvikling af mere til din virksomhed, kan du også se vores processer for eksempelvis design af annoncer og grafik til sociale medier og andet blandet grafisk design.
Vigtige elementer i app-design
- Planlægning og konceptualisering – Vores designteam bliver involveret helt fra projektets start. Vi tilbyder input fra et UX-perspektiv i projektplanlægningsfasen, og vi hjælper dig med at konceptualisere appens overordnede tema.
- Native eller cross-platform – Designprocessen er den samme, uanset om du udvikler en Native app eller bruger et cross-platformsværktøj som .NET MAUI (Xamarin) til din app-udvikling.
- App-skærmdesign – Vi laver modeller til de primære skærmbilleder i din app, som vi designer med henblik på en god brugeroplevelse og i henhold til research-baserede standarder fra Baymard Institute.
- Logo, kontroller og ikoner – Vi designer også andre elementer til din app og sørger for, at de er i overensstemmelse med temaet og formålet, og at de er nemme at bruge for alle.
- Salgsfremmende grafiske elementer til App Store – Udover selve appen kan vi også designe reklamegrafik til Google Play og/eller Apple App Store.
- App-hjemmeside – Vi kan designe og udvikle en informativ WordPress-hjemmeside, hvor potentielle brugere kan læse mere om appen og dens funktioner, før den downloades. SEO vil også hjælpe din app til at få mere eksponering i Google, så hjemmesiden kan blive vist oftere i Googles søgeresultater.