Vores designproces

Få mere viden om, hvordan vores designteam giver dit koncept faste rammer og skaber et design, der både er optimeret til gode brugeroplevelser og høje konverteringer.

De fleste virksomheder foretrækker at købe en færdig designskabelon frem for et skræddersyet design for at spare både tid og penge.

I de færdiglavede design kan vores designteam stadig assistere med mindre ændringer, som for eksempel at skifte billeder, farve, skrifttype osv. for at sikre, at designet er 100% i overensstemmelse med dit brand.

Herunder er vores normale procedure, når vi laver et skræddersyet webdesign-projekt:

  1. Vores kreative direktør udvælger en eller flere designere til dit projekt, som så nærstuderer dit brand, branche og målgruppe for at sikre, at de forstår de forskellige aspekter og de mål, din virksomhed har sat sig. Her kan der være behov for at afholde et eller flere møder med dig.
  2. Vi starter med at designe din forside, hvor vi implementerer de vigtigste elementer ud fra dine krav.
  3. Vi sender designoplægget til dig for at få din feedback, og herefter laver vi eventuelle ønskede og nødvendige ændringer.
  4. Når du har godkendt forsidedesignet, forsætter vi herefter med at lave designoplæg til andre sider såsom produkt-service-siderne, indholdssider (“Om os ”-side og sider med meget tekst) osv. til desktop, tablet og mobile enheder.
  5. Når du har godkendt de øvrige designoplæg, sender vi dem videre til vores udviklingsteam, som implementerer dem.
  6. Vores designere er involveret gennem hele udviklingsfasen, hvor de kommer med kreative ideer og samtidig hjælper med små designopdateringer, i takt med at din hjemmeside eller webshop færdiggøres.

Husk, at når vi laver et skræddersyet design til din hjemmeside eller webshop, følger vi altid en best practice for UI og UX baseret på standarder fra Baymard Institute.

Disse standarder er beskrevet i dokumentet “Working with 1902 Software”, som du får tilsendt af din projektleder sammen med prisestimatet for dit projekt.

Mobilapp-projekter starter som regel med en omfattende projektplan lavet af den tekniske projektleder. Denne projektplan beskriver appens specifikationer (herunder backend), inklusive alle de forskellige “skærme” inde i appen såsom registrerings- eller loginskærmen, startskærmen, meddelelser, bookinger og ordrer osv.

  1. Når projektplanen er færdiggjort og godkendt, tildeler vores kreative direktør en eller flere designere til at arbejde på projektet.
  2. Vi skitserer derefter rammerne og laver et designoplæg til din app. Dernæst laver vi designoplæg til de forskellige skærme som beskrevet i projektplanen.
  3. Vi tager højde for, om din app er til Android, iOS eller begge dele (som fastlagt i projektplanlægningsfasen). Disse operativsystemer har deres egne standarder for design, som vi er nødt til at tage i betragtning, når appens brugergrænseflade designes.
  4. Vi designer også din app-navigation og pop up-vinduer. Vi tager en snak med dig om, hvorvidt der skal laves et brugerdefineret design til disse, eller om det skal tilpasses iOS- og Android-brugergrænsefladens "native look".
  5. Bemærk: Apps har ofte et backend- eller administrativt kontrolpanel, hvor du kan administrere brugere, indhold osv. Vi laver normalt ikke et tilpasset design til backend-brugerfladen, da dette kun er synligt for dig og dit interne team. I stedet bruger vi et standardtema/skabelon som Metronic til brugergrænsefladen.
  6. Når du godkender designoplæggene, sender vi dem over til vores udviklingsteam for at påbegynde udviklingen.
  7. Før vi lancerer din app i App Store eller Google Play, laver vi grafik og reklamebannere, som du kan bruge til reklamekampagner eller på din app-hjemmeside.
  1. Vi starter med at skabe en dyb forståelse af din virksomhed gennem en række møder og en gennemgang af din nuværende synlighed på nettet.
  2. Samtidig undersøger vi også din branche, din målgruppe og endda dine konkurrenter for bedre at definere rammerne for det design, der bedst repræsenterer dit brand og får dig til at skille dig ud.
  3. Derefter laver vi nogle indledende skitser af dit logodesign. Vi starter med en grundlæggende skitse, som hjælper os med at forstå, hvordan det vil se ud i sort/hvidt eller gråtoner.
  4. Vi præsenterer normalt tre indledende skitser til forslag, som du kan vælge fra eller kommentere på. Baseret på din feedback fortsætter vi med at revidere og forfine skitserne, indtil vi når frem til den bedste version af dit nye brand.
  5. Når det er godkendt, forvandler vi skitsen til et digitalt design og anvender farver, der passer til dit brand. Til dette bruger vi farvepsykologi ved at vælge farver, alt efter hvordan de påvirker brugernes følelser.
  6. Vi forbereder logoet til mørk, lys og farvet baggrund. Vi sørger også for, at dit brand kan genkendes, selvom kun logoet anvendes.
  7. Vi sætter logoet i forskellige formater, f.eks. i form af visitkort, brevhoved osv.
  8. Vi sender alt det grafiske til dig (inklusive alle originale Photoshop (PSD)-filer), når opgaven er fuldført.

Som med andre designprojekter laver vi design til digitale og trykte materialer ved først at lære din forretning og branche bedre at kende.

Vores designere mødes til en brainstorming-session, og derefter definerer vi rammerne for det design, der bedst kan formidle din vision, så vi kan designe et layout, der passer til det format, det skal vises i: bannerannoncer, magasiner, brochurer, plakater, produktemballage m.v.

Vores kreative direktør kvalitetskontrollerer alle design-output, før de sendes til dig til godkendelse.

Du kan få mere at vide om vores QA & testing på testproces-siden.

Se vores time priser

Der opstod en fejl, der er markeret med rødt. Opdater dine indtastninger og prøv igen.