Optimér din hjemmeside for bedre søgemaskineplacering
Med en SEO-audit afdækker vi problemer på din hjemmeside, der kan forårsage langsom sideindlæsning og derigennem påvirke dine placeringer i Googles søgeresultater.
Du får en omfattende rapport over de fejl, vi måtte finde, sammen med vores anbefalinger til hvordan du løser problemerne for på den måde at hjælpe dig med at optimere din hjemmesides søgemaskineplacering - og dermed øge både konverteringer og salg.
Du kan benytte vores tekniske SEO-audit og hastighedstjek som en selvstændig pakke eller i kombination med vores andre pakker (kildekode-review, teknisk audit, UI/UX-review) for at få et mere holistisk review. Du kan se de forskellige review-pakker her.
Sådan foregår en SEO-audit
Vi bruger forskellige værktøjer kombineret med vores omfattende know-how til at udføre en teknisk SEO-audit og generere en omfattende rapport, som du kan bruge til optimering af din hjemmeside eller webshop. Vi tjekker blandt andet følgende:
- Svarkoder – 3xx, 4xx, 5xx, intet svar, blokeret af robots.txt
- URL-struktur – ikke-ASCII-tegn, understregning, store bogstaver, dubletter
- Sidetitel – mangler, dubletter, flere
- Metabeskrivelse – mangler, dubletter, flere
- H1 – mangler, dubletter, flere
- Billeder – over xxx KB, manglende Alt-tekst
- Canonicals – mangler, flere, ikke-indeksérbare canonicals
- Dubleret indhold
- Hreflang tags – til flersprogede hjemmesider
- Usikkert indhold
- Redirect og canonical chains
- Open Graph – implementering
- Overskriftstags (H-tags) og dokumentstruktur
- Implementering af strukturerede data (Schema)
- XML-sitemap
- Backlinks
- Opsætning af robots.txt
Analyse- og trackingkoder
Bortset fra de sædvanlige SEO-indstillinger hjælper vi også med at tjekke din nuværende opsætning af Analytics og tracking (hvis du har det). Disse værktøjer er afgørende for, at du kan få en bedre forståelse af brugeradfærd, og de giver et godt udgangspunkt for optimering. Vi tjekker følgende:
- Marketing- og konverteringsrelaterede tracking-scripts (f.eks. Crazy Egg, FB Pixel, Hotjar osv.).
- Google Analytics-opsætning (tracking, konverteringshændelser osv.).
- Opsætning af Google Search Console.
- Google Tag Manager scripts – Vi tjekker maksimalt 10 scripts. Hvis du har flere, skal du identificere de vigtigste scripts, så vi kan holde det på maks. 10 scripts. Bemærk, at vi kun kan tjekke scripts fra systemer eller services, vi har adgang til.
- Implementering af Google Consent Mode.
- Data fra Google Analytics og andre værktøjer til tracking af brugeradfærd. Vi tager stikprøver af data fra et teknisk perspektiv og rapporterer de eksplicitte UI/UX-funktionalitetsproblemer, som vi observerer.
Tjek af sidehastighed
I vores SEO-audit kører vi din hjemmesides primære sider (hovedside, kategorisider, produktsider, kontaktformularer, indholdssider osv.) gennem forskellige hastighedstestværktøjer:
- Google PageSpeed
- GT Metrix
- Pingdom
- Webpagetest
Rapport over teknisk SEO og hastighed
Du får et dokument med vores resultater af den tekniske SEO-audit, der også indeholder vores anbefalinger til, hvordan du løser de problemer, vi er stødt på. Rapporten indeholder også forslag til, hvordan du kan optimere din hjemmeside, webshop eller app, baseret på best practice og vores egne erfaringer med software-reviews.
Vi har også mulighed for at afholde et møde, hvor vi kan gennemgå rapporten sammen med dig og eventuelt dine udviklere.
Rapporten over vores UX/UI-audit tilhører dig, hvorfor du har frie hænder til at dele den med dine interne udviklere eller en anden virksomhed. Du kan også vælge at få vores udviklingsteam til at implementere løsninger på eventuelle problemer og forslag til forbedringer for dig.
Kontakt os i dag og se, hvordan vi kan hjælpe med teknisk SEO og hastighedsoptimering.