2 måder du kan forbedre produktsiderne på din webshop på

Udgivet: September 14, 2019
Senest opdateret: March 26, 2021

Dine produktsider betragtes som noget af det vigtigste ved din webshop. Dine produktsider tiltrækker ikke kun kunder, men informerer dem også om dine produkter. Det giver sig selv at gode produktsider kan lokke flere kunder til at købe fra dig.

Her er 2 enkle måder at forbedre dine produktsider på:

1. Brug af billeder i høj kvalitet

Billeder er noget af det vigtigste indhold på en produktside. Webshop-brugere kan visuelt inspicere og grundigt evaluere et produkt ved at se på webshoppens billedgalleri. Webshopsejere bør derfor investere i billeder i høj kvalitet, da det øger produktets tiltrækningskraft, hvilket naturligvis er afgørende for at træffe en købsbeslutning.

Nedenfor er et par eksempler på produktbilleder af høj kvalitet:

(Figur 1: En fordel ved et billede i høj opløsning - de visuelle detaljer er meget klare, når du zoomer ind.)

(Figur 2: Dette er et billedgalleri for et kokosolieprodukt. Et af billederne viser ernæringsoplysningerne, som er meget nyttige for sundhedsbevidste kunder. De andre billeder viser vigtig information som produktets vægt, fordele, bedst-før-dato, osv.)

Herunder er nogle eksempler på produktbilleder af lav kvalitet:

(Figur 3: Billedet til venstre er det faktiske produktbillede, mens der er zoomet ind på billedet til højre. Da den reelle billedkvalitet ikke er særlig god, kan en bruger ikke se detaljerne ved at zoome ind (billedet er pixeleret)) 

(Figur 4: Billedet til venstre er det faktiske billede, mens der er zoomet ind på billedet til højre. Det faktiske billede har så lav kvalitet, at selv mærkenavnet ikke kan læses ved zoom-in.)

2. Brug af videoer til at fremvise dine produkter

Ud over at vise billeder i høj kvalitet, er veludførte produktvideoer også en effektiv måde at fremhæve produktets funktioner, fordele og anvendelser på.

Produktvideoer kan hjælpe med at øge kundens forståelse for et produkt på kort tid, hvilket kan påvirke ham eller hende til at træffe en købsbeslutning.

Nedenfor er nogle eksempler på produktsider med videoer:

(Figur 5: En kort video (1 minut og 40 sekunder) viste de indvendige og udvendige dele af gasgrillproduktet. En del af videoen viste også eksempler på mad, der kan tilberedes på grillen.)

(Figur 6: Der er to videoer på dette justérbare skrivebords produktside: Den ene introducerer produktets variationer og fordele, og den anden viser trinvis vejledning i, hvordan du monterer skrivebordet. Samlingsvideoen er en effektiv måde at fremhæve skrivebordets funktioner på, noget som kan være vanskeligt at vise med billeder. At lave billedtekster er også en nyttig måde at kommunikere til brugere, der ser videoer med lyden slået fra.)

En anden metode til at øge produktbevidstheden er at oprette en YouTube-kanal. Ved at uploade produktvideoer på YouTube øges muligheden for at dukke op i søgninger.

Udover at integrere YouTube-videoer på produktsider, kan videolinks også inkluderes i e-mail-kampagner og kan deles på sociale medieplatforme (f.eks. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter osv.). Hvis produktvideoerne deles flere gange, bliver chancen for at nå målmarkedet og potentielle kunder naturligvis større.