4 tips til opbygning af din digitale strategi + oplæg til marketingplan

Udgivet: April 14, 2021
Senest opdateret: August 03, 2021

Nu, hvor du har dedikerede ansatte til at hjælpe med markedsføring og andre digitale funktioner, skal du starte med at lægge en plan for, hvad der skal gøres.

Her er nogle tips til planlægning og opbygning af din digitale strategi:

  1. Gør ikke alt på én gang. Pas på, at du ikke bliver grebet af alle de nye ideer, du vil prøve, og tænk på, hvordan du organiserer dem efter den vigtigste prioritet.
  2. Sørg for at teste alt. Marketing er mere en kunst end en videnskab - det er ikke sikkert, at alle best practices fungerer lige så godt, som mindre kendte ideer måske vil. Når du starter et nyt projekt eller en ny kampagne, skal du sørge for, at du også har en måde at måle, hvor godt det fungerer, og hvordan det hjælper med dit salg eller kunde-konverteringer.
  3. Når du opretter konti på de platforme du vil benytte, så husk altid at bruge en firma e-mail adresse til dette (f.eks. en administrator e-mail eller en marketing e-mail), - aldrig din private e-mail adresse eller medarbejderens individuelle virksomheds e-mails. Dette er for at sikre, at alt er strømlinet og samlet på én account. På den måde undgås risikoen for at miste adgang til konti, når de anvendte e-mails ikke længere er aktive (f.eks. når en medarbejder forlader virksomheden).
  4. De bedste marketingstrategier varierer – og afhænger af dine produkter/ydelser og din branche, men her er nogle grundlæggende ting, som du måske skal overveje:
  • Lav en generel marketingplan/kalender hvor du kan placere alle opgaver, planlagte kampagner osv. du vil gennemføre.
  • Opret dine firmasider på større sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Business m.v.) og sørg for at publicere indhold regelmæssigt.
  • Start et månedligt nyhedsbrev, hvor du deler relevant indhold til abonnenter. (Sørg for, at du har tilladelse til at sende marketing-e-mails til dine kunder).

For at komme i gang er her et eksempel på en liste over opgaver, som du kan indarbejde i din marketingplan. Du kan tjekke links til de sider, hvor vi går mere i dybden med de enkelte punkter i vores blogs:

Opgave Beskrivelse
Søgeords Research Kontrollér, hvilke termer eller nøgleord kunder bruger til at søge efter dine produkter/ydelser.
Optimér sidetitler og beskrivelser Redigér dit indhold for at sikre, at de bruger de rigtige søgeord.
Brug Google-produkter (Analytics, Search Console, Tag Manager) Opret og overvåg disse konti og få information om trafik, konverteringer og brugeradfærd.
Intern Link Building Tilføj links på dine sider for at lette brugernavigation og gøre dit indhold mere sammenkoblet.
Implementering af Schema Markup Føj Schema (strukturerede data) til dit indhold og øg muligheden for, at dine sider får Rich Snippets i søgeresultaterne.
Opret sider på sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Business) Etablér din digitale tilstedeværelse ved at oprette konti på disse medier og regelmæssigt publicerer indhold.
Start et månedligt nyhedsbrev Del relevante nyheder, tips og ressourcer i et månedligt nyhedsbrev.
Installér værktøjer til analyse af brugeradfærds Bortset fra Google Analytics kan du også overveje at bruge Crazy Egg og Hotjar for at få mere indsigt i din brugeradfærd.

 

Som sagt er dette kun grundlæggende marketing-aktiviteter, du kan afprøve. Afhængigt af din virksomhed og aktuelle processer/opsætning er der mange andre ideer, du kan afprøve.

1902 Software tilbyder et omfattende hjemmeside-review, hvor vores team af certificerede UX QA-testere ser på din hjemmeside og identificerer problemer og områder, der kan forbedres. Vi leverer også skræddersyede marketingforslag baseret på dine mål og type virksomhed.

Hvis du vil vide mere om dette eller vores udviklings- og designydelser, så kontakt os, og vi vender tilbage til dig indenfor 24 timer om et uforpligtende møde.