Case Study: Implementering af en Multi-Channel Integration strategy

Udgivet: March 26, 2020
Senest opdateret: September 08, 2020

En af vores kunder fra Sverige, et firma, der driver engroshandel med motocross-tilbehør, plejede at kæmpe med manuelt at synkronisere data på tværs af deres forskellige forretningssystemer. For at løse denne udfordring udtænkte vi en multi-channel integrationsstrategi, der eliminerede behovet for manuelle opgaver og forenklede deres arbejdsopgaver.

Udfordringen: Manuel Synkronisering

Vores kunde administrerer flere systemer i deres e-handelsvirksomhed: tre forskellige webshops bygget på Magento, et ERP, et PIM og et IMS.

Bortset fra udfordringen med, at systemer skal være forbundet, skal deres ERP, PIM og IMS også forbindes til deres leverandører, som produktinformation og data om lagerstatus kommer fra. Med alle disse ekstra områder bliver det kun endnu mere kompliceret at integrere.

Oprindeligt havde vores kunde en point-to-point-løsning, der forbandt deres Magento webshop og ERP-system, sådan at ordrer, der kom fra webshoppen, automatisk synkroniseredes med ERP.

Ud over dette var deres Magento-webshop ikke forbundet med resten af systemerne, så overførslen af data skulle ske manuelt.

Bemærk, at vores kunde administrerede hundredvis af produkter på tværs af tre forskellige webshops - de eksporterede og importerede data manuelt fra butikkerne til de forskellige systemer og brugte mange kræfter og ressourcer på det.

Strategien: multi-channel integration

Med vores integrationskomponent som grundsten, byggede vi en platform, der fungerer som et centralt knudepunkt, hvorigennem de tre systemer, ERP, PIM og IMS blev forbundet.

Da vores kunde allerede havde nogle bestemte måder at arbejde på, som de fulgte, når de manuelt synkroniserede data, tilpassede og ændrede vi dem til at være automatiseret i vores multi-channel integrationskomponent:

Diagrammet ovenfor illustrerer, hvordan hvert enkelt system kommunikerer med hinanden gennem multi-channel-integrationen som en central platform.

Resultatet: optimeret workflow

Vi strømlinede vores kundes arbejde ved hjælp af denne multi-channel integrationsstrategi. Før skulle data overføres fra webshoppen til ERP og derefter importeres til lagerstyringssystemet - som tidligere ikke var forbundet og derfor forårsagede en flaskehals af data, der ikke var korrekt synkroniseret.

Efter implementeringen har hvert system nu en direkte forbindelse til integrationen, som nu kan distribuere de opdaterede data med det samme.

Hvordan kan 1902-software hjælpe?

I 1902 Software har vi dygtige tekniske eksperter og udviklere med stor erfaring i udvikling af integrationer mellem flere webshops (Magento, WordPress, Umbraco) og forretningssystemer som ERP, PIM og lagerstyring.

Vi samarbejder med dine tredjepartsleverandører (f.eks. ERP- og PIM-udbydere) for at udvikle tilpassede integrationer og strømline dine processer. Som vi tidligere har nævnt, har vi også udviklet vores egen multi-channel-komponent, der fungerer som en basisplatform til din multi-channel integration.

Køber man vores multi-channel-integration-komponent, får man udleveret en kopi af kildekoden.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål om integrering af en multi-channel-strategi.