Få 30+ tips til at øge salget og få bedre konverteringsrater
Udgivet: July 01, 2020
Senest opdateret: March 19, 2024
Udgivet: July 01, 2020
Senest opdateret: March 19, 2024
Estimeret læsetid: 7 minutter
1. Brug ord og sætninger, der aktivt påvirker til handling. Infografikken her viser 88 overbevisende ord og sætninger, som du kan bruge i hjemmesidetekster for at påvirke dine besøgende og ‘skubbe’ dem til den ønskede handling.
2. Giv indtryk af, at det haster en smule. SEO og digital marketing-ekspert Niel Patel forklarer, at det er helt naturligt at blive en smule utålmodig, når uret tikker (tip #11 i artiklen 13 effektive måder at øge konverteringsfrekvensen). Derfor kan du kapitalisere på den fornemmelse hos dine besøgende ved at tilføje et nedtællingsur. Du kan eksempelvis tilføje et banner med nedtælling for kampagner som gratis forsendelse eller andre tidsbegrænsede tilbud som værdikuponer og rabatter.
3. En anden måde at skabe en følelse af tidspres hos dine besøgende er ved at tilføje antallet af produkter på lager (tip #13 i denne artikel) til dine produktsider. Ved at lade dine potentielle kunder vide, at de resterende produkter snart kan forsvinde, kan du få dem til at foretage et hurtigt køb.
4. Googles Avinask Kaushik deler her sin viden om vigtigheden af at skabe en følelse af tidspres. Hun giver desuden tips til seks ’skub’, du selv kan give dine potentielle kunder: Six Nudges: Creating A Sense Of Urgency For Higher Conversion Rates!
5. Overvej mersalg med et enkelt klik. Leadpages hævder, at enkelt-klik-salg efter køb er perfekt timede tilbud i modsætning til mersalg før potentielle køb, der kan risikere at distrahere kunden i konverteringsøjeblikket.
6. Tilpas din udtjekningsproces eller konverteringsformular. Ifølge undersøgelser fra Baymard Institute forlader 21 procent af kunderne deres online indkøbsvogn på grund af en for lang eller kompliceret udtjekning. (41 Cart Abandonment Rate Statistics).
7. Overvej en flertrinsform. Da en udtjekningsproces ofte er lang og kræver mange detaljer (især ved gæste-udtjekning), kan det ifølge Hubspot virke mindre uoverskueligt, hvis du transformerer den til en flertrins-formular.
8. Flertrins-formularer reducerer ikke kun friktion i brugeroplevelsen, de forlænger også den tid, som besøgende tilbringer på siden. Det kan hjælpe dig til at få mere kvalificerede kundeemner baseret på deres vilje til at udfylde konverteringsformularen.
9. Kend de faktorer, der får kunder til at forlade indkøbsvognen, og få råd til at gendanne dit mistede salg. Yderligere ressource om kundefastholdelse.
10. Øg effektiviteten og funktionaliteten i din webshop.
11. Ideer til loyalitetsprogrammer der gør dine tilbagevendende kunder tilfredse.
12. Lær dine kunder at kende. CXL diskuterer 18 kognitive antagelser, som du kan bruge til optimering af din konverteringsrate.
13. Sæt dig ind i tendenserne. Googles research om online shopping trends.
14. Få styr på trenden i din branche eller erhvervssektor og lær, hvad dine potentielle kunder engagerer sig i med Googles Culture & Trends.
15. Forstå dine kunder Se vores artikler om brugeradfærdsanalyser og få råd til, hvordan du kan bruge forskellige værktøjer og metoder som heatmaps, sessionsoptagelser, hjemmesideundersøgelser og A/B-tests for en dybdegående forståelse af dine besøgende.
16 og 17. Brug et plug-in til udtjeknings-kommentarer, som dine besøgende kan lægge ved kassen. Du kan eksempelvis bede om deres feedback på betalingsprocessen, eller spørge, hvad der fik dem til at købe dine produkter.
Da undersøgelsen foregår ved kassen, er kunderne mere tilbøjelige til at engagere sig og give deres mening. Her er nogle plug-ins, du kan bruge:
WordPress med WooCommerce: https://woocommerce.com/document/woocommerce-checkout-add-ons/
Magento: https://marketplace.magento.com/ulmod-ordercomment.html
18. Sæt din hjemmeside op i gear. Læs vores tips og tricks: Sådan øger du hastigheden på din hjemmeside.
19. Overvej en 24/7 live chat service. Vidste du, at mere end halvdelen af de besøgende foretrækker live chat frem for nogen anden kontaktform?
20. En live chat på din hjemmeside kan engagere besøgende, der er på udkig efter mere information og hurtig assistance. Det viser samtidig, hvor pålidelig og tilgængelig din virksomhed er. Weply er en live chat-service, der udstyrer dig med både software og de ressourcer, du har brug for til at vedligeholde din live chat. De har interne agenter, der kan trænes til at besvare forespørgsler om dit produkt eller din service, og hvis du hellere selv vil svare på chats, hjælper et betjeningspanel dig med netop det.
21. Få personlig check-up og gem optimeringstips fra Google. Indtast blot din URL i Googles værktøj Grow My Store, og se en omfattende rapport om din hjemmeside - inklusive hvad du gør rigtigt, og hvor der er plads til forbedringer.
22. Lav intern linkbuilding. Link Whisper er et værktøj, der hjælper dig med at lave linkbuilding på en hurtigere og smartere måde. Værktøjet analyserer indholdet på din hjemmeside og kommer med forslag til, hvilke sider du kan linke, samt hvilke der skal linkes fra. Det sparer dig oceaner af tid, når du slipper for at gå gennem hver enkelt side for linkmuligheder.
23. Se vores guide til linkbuilding.
24. 'Shoppable posts' er indlæg på sociale medier, hvor kunder kan købe de produkter, der vises direkte på platformen. Lær at bruge 'shoppable posts': Instagram Shopping.
25. Shop the Look fra Pinterest
26. Svar hurtigt. Lær at bruge hurtige svar til at strømline dine kunders engagement:
27. Flere tips til sociale medier. Hubspots ultimative guide til Google Shopping i 2020.
28. Facebook tester e-mail-marketingværktøjer til business pages.
29. Optimer “Core Web Vitals”. Samuel Schmitt har lavet en komplet guide til, hvordan du kan optimere hjemmesideoplevelsen og “Core Web Vitals” for at forbedre din rangering i søgeresultater.
30. Er Google E-A-T (expertise, authority, and trust – ekspertise, autoritet og tillid) en rangerings-faktor? Lær alt om det med Moz.
31. Lær alt om, hvordan hjemmesidehastighed, indhold og Schema påvirker placeringer i denne undersøgelse fra SEMRush.
32. Skriv indhold, der er optimeret til rangering. I vores Content SEO-serie leder vi dig gennem forskellige aspekter af SEO for at hjælpe dig med at skrive indhold, der får dine sider højere placeret i søgeresultater og for næsen af interesserede brugere.
33 og 34. Installer nøgleordsplug-ins/-extensions for at se nøgleordsdata direkte i din Google-søgeflade. Det vil gøre dig opmærksom på nyttige nøgleord, som du kan bruge i dit indhold. Måske kan det endda give inspiration til nye ideer til indhold, som du kan offentliggøre på din hjemmeside.
Nyttige extensions:
• Keywords Everywhere
• Ubersuggest af Neil Patel
AUTHOR
Peter Skouhus
En dansk iværksætter, der ejer 1902 Software Development, et it-selskab på Filippinerne, hvor han har boet siden 1998. Peter har stor erfaring inden for IT-udvikling, strategisk it-ledelse og salg.