Få styr på fordelene ved Multi-Channel integration

Udgivet: March 26, 2020
Senest opdateret: July 30, 2021

Multi-Channel integration samler både dine interne systemer og de platforme, dine kunder tilgår. Hvis det er opsat korrekt, kan din virksomhed nyde fordelene på to områder:

Interne opgaver

Ensartede processer

Med en central integrationsplatform bliver dine data mere ensartede, i forhold til hvis alle data kommer fra forskellige systemer, som de ville gøre i et Point-to-Point-system.

Nemmere administration

Da alle systemer kun har behov for at forbinde til et centralt system, bliver det nemmere for dig at have en konsistent tilgang til hver integration, uanset måden et system er bygget op på.

Skalerbar og giver mulighed for vækst

Når din virksomhed vokser, skal du muligvis tilføje flere systemer, der skal integreres i din eksisterende infrastruktur. Multi-Channel integration giver dig mulighed for nemt at skalere og tilføje flere systemer eller platforme efter behov, uden at skulle bekymre dig om yderligere forbindelsespunkter.

Kundeoplevelse

Det, at optimere de interne måder at arbejde på, er i sig selv allerede et godt skridt på vejen til en mere effektiv salgsproces, og dermed giver det samtidig en bedre kundeoplevelse. Men ud over det er her et par andre ting, som Multi-Channel integration hjælper med:

Bedre indsigt i dine kunders shoppingadfærd

Når alle områder af din forretning er forbundet sammen med dine interne systemer, får du mere præcis og kontekstualiseret indsigt i, hvordan dine kunder handler og engagerer sig i dit brand. Denne indsigt er et værdifuldt udgangspunkt for dig til at optimere kundeoplevelsen yderligere.

Stærkere brand

Nogle vil se deres fysiske butik, webshop og andre e-handelsplatforme som forskellige kanaler, men for dine kunder er de alle samlet set dit brand. Multi-Channel integration giver dig mulighed for at strømline og synkronisere data ensartet og sammenhængende på tværs af dine forskellige kanaler, hvilket giver dit brand mere troværdighed.

Hvis du er interesseret i at implementere en Multi-Channel integration i din virksomhed, kan du i den næste og sidste del af denne serie se en præsentation af en case om, hvordan en af vores kunder med succes har integreret en Multi-Channel strategi i deres virksomhed.

Næste: Hvordan man implementerer en Multi-Channel integrationsstrategi