Vi tilbyder

  • Udvikling af komplette webshops fra a til z. 1
  • Webshop-design. 1
  • Support af webshops som ikke er udviklet af 1902. Vi kan overtage support og udvikling af din eksisterende webshop fra din tidligere leverandør.
  • SEO og hastighedsoptimering af eksisterende webshops (jo hurtigere siderne loader, desto bedre ranker de i Google).
  • Fejlfinding og reparation af din shop.
  • Optimering af din shop til mobil sidevisning (responsive layout).

Efter at et projekt er afsluttet, kan man fortsætte med det samme team (projektleder, udviklere og designere) til support og ad hoc-opgaver. Vi har et klippekortsystem hvor man køber 20 klip (svarende til ca. 20 timer). Man kan så sende job, ændringer, stille spørgsmål eller bede os om at lave Magento tutorials etc. hvis man har brug for det.

Vi benytter ikke freelance-udviklere. Alle udviklere og projektledere er ansat og arbejder på vores kontor. Du behøver derfor ikke være bange for at din kildekode bliver spredt ud til freelance-udviklere over hele Asien.

Integration med tredjepartssystemer

En af de vigtigste ting for virksomheder er evnen til at udveksle data mellem de forskellige it-systemer. Vi har stor erfaring med at integrere Magento og tredjepartssystemer, såsom:

  • ERP-systemer (Navision, e-conomic, SAP etc.).
  • Integration med affiliate-systemer, f.eks. Tradedoubler.
  • Generel B2B-integration, f.eks. synkronisere lagerbeholdning, priser osv. med din leverandør.
  • Automatisering af forsendelse ved at lave en integration med et dropshipping-lager.
  • Integration med kasseapparater.
  • Automatisering af interne forretningsprocesser.

Som grundregel bruger vi extensions når vi laver integrationer. Hvis ikke der findes en extension, så udvikler vi den selv.

Integration med sociale medier

Integration mellem webshops og de forskellige sociale medie-platforme. Eftersom mulighederne konstant forandrer sig, er det bedst at gennemgå dine behov når shoppen skal designes, men som udgangspunkt laver vi følgende integrationer:

  1. Facebook ‘like’ og links til Facebook-sider. Man kan også lade brugerne oprette en konto i butikken ved hjælp af deres Facebook-login.
  2. Integration med Google Plus. Googles pendant til Facebook Like hedder ‘+1’. Det gælder om at få en masse +1. Mange +1 hjælper ligeledes med at få en bedre placering i Google.

SEO (en smule teknisk)

Søgemaskineoptimering er en af de vigtigste opgaver når man driver en webshop. Man kan have den største og fineste butik i verden, men hvis ingen finder den, har mange ingen salg. Ud over vores tekniske viden har vi også en masse erfaring med at arbejde med SEO-eksperter. Når vi laver en ny shop, implementerer vi bl.a. følgende søgemaskineoptimeringer:

  1. Konfigurerer canonical linking (for at undgå ‘duplicate content’).
  2. Deaktiverer Google-indeksering af interne søgeresultater (shoppens egen søgemaskine).
  3. Vi laver et såkaldt sitemap som opdateres automatisk.
  4. Vi opsætter en 404-side (det er den side som vises når man forsøger at åbne en side som ikke findes). 404-siden kan konfigureres til at vise produkter, tilbud eller nyheder.
  5. Vi konfigurerer Google Webmaster Tool.
  6. Vi konfigurerer robots.txt (filen hjælper Google med at finde ud af hvad den skal indeksere).
  7. Vi konfigurerer URL-strukturen i shoppen.
  8. Vi opretter ‘301 redirects’ for at mindske tabet af ‘link juice’ fra Google når man flytter den gamle butik til den nye. Når det drejer sig om søgemaskineoptimering, er der ikke to netbutikker som er ens. Vi arbejder med dig eller din SEO-konsulent for at sikre at den tekniske søgemaskineoptimering laves korrekt. Vi kan i denne proces også tage højde for de særlige krav som du eller din SEO-konsulent har.

Skalerbarhed

Efterhånden som din webshop vokser, og du ekspanderer til andre markeder, kan det blive nødvendig at lave endnu en webshop. Heldigvis har Magento en indbygget funktion som gør at man kan have flere butikker med den samme backend.

Denne feature omtales ofte som “multiple storefront”.

Det betyder at du kan have 2, 3 eller flere shops (med egne domæner og design) som alle benytter den samme backend. Fordelen er at du kan styre 2, 3 eller flere shops uden at skulle logge ind og ud, og at de alle bruger f.eks. det samme lagersystem eller shippingmodul.

Hosting

Vi tilbyder ikke Magento-hosting. I stedet arbejder vi med nøje udvalgte hostingfirmaer for at sikre at alt er optimeret til Magento, samt at virksomheden understøtter Varnish og memcache caching.

Vi kan også installere Magento i skyen, f.eks. ved at bruge Amazon.

Hastighedsoptimering

Jo hurtigere en side loader, desto flere køber, og desto bedre ranker din shop i Google. Vi er meget fokuseret på hastighedsoptimering, og vi tager det i betragtning når vi designer en shop. For at sikre at shoppen loader så hurtigt som muligt, laver vi bl.a. følgende optimeringer:

  • Vi komprimerer udvalgte Javascripts og CSS-filer.
  • Vi reducerer størrelsen af billederne som bruges i shoppen.
  • Vi benytter “sprites” for at mindske antallet af elementer som indlæses når en side åbner. 1
  • Vi kan opsætte og konfigurere et CDN-netværk (Content Delivery Network).
  • Vi kan opsætte og konfigurere Varnish-caching. 2
  • Vi kan opsætte og konfigurere memcache-caching. 2
  1. Brugen af sprites afhænger af designet, og det er ikke altid praktisk at bruge sprites. Hvis vi benytter en købt skabelon, og denne ikke benytter sprites, så vil det være svært og dyrt at ændre.
  2. Varnish og memcache kræver ofte en særlig hostingplan, og det er ikke alle hostingfirmaer som tilbyder det.

Datamigrering

Hvis du har en eksisterende webshop, så skal alle data (produkter, lagerbeholdning, kunder osv.) overføres fra den gamle shop til den nye, før den nye butik kan gå live. Dette er normalt ikke et problem, og vi har gjort det mange gange før. Dog bør man sikre sig at dataene kan eksportereres fra den gamle shop, før man laver en ny shop, især hvis man har mange produkter (alternativet er at man indtaster produkterne manuelt, men det er meget tidskrævende). 1

Vi har set eksempler på kunder som benytter et proprietært webshopsystem hvor det ikke var muligt at eksportere/få en kopi af deres data da de ønskede at flytte til et Magento-system. Den eneste løsning var at indtaste alle produkter, kunder og lageroplysninger manuelt. 2

  1. Den pågældende virksomhed eller person som ejer et proprietært system, bestemmer hvem som har adgang til dataene.
  2. Det er muligt at lave en såkaldt ”skraber”. Det er et program som gennemgår (spider) en webshop for at kopiere tekster, priser og billeder ned i en databank. Efterfølgende kan man så eksportere det til Magento. Det er værd at vide at dette kræver en masse arbejde og kun bør laves hvis ikke der er andre alternativer.

Bliv ringet op af Peter og få en uforbeholden samtale om dine behov

Kontakt os

Vi har lavet softwareudvikling og konsulentydelser for danske virksomheder siden 1998.

Peter Skouhus

Bliv ringet op af Peter og få en uforbeholden samtale om dine behov